Oblast 4U
Řízení vnitřní oblasti uzlu Brno v podobě, jaká byla navrhována před rokem 2020 v souvislosti se záměrem výstavby nového brněnského hlavního nádraží v odsunuté poloze. Uspořádání oblasti je odvozeno od simulace
oblasti 4T
, doplněna je úprava zahrnující předjízdnou kolejovou skupinu v obvodu Brno-Maloměřice, západně od traťových kolejí. Grafikon předpokládá využití této skupiny u tranzitních vlaků ze směru Havlíčkův Brod a Česká Třebová, které v Brně-Maloměřicích nemění zátěž a pokračují ve směru Modřice.
1. Schema kolejiště v simulačním programu
2. Místní poměry
3. Koncepce provozu
Ukázka obrazovky
Vývojové verze
1. Schema kolejiště v simulačním programu
2. Místní poměry
Oblast zahrnuje tyto řízené a sousedící dopravny:
BHL
Brno hl.n.
BSL
Brno-Slatina
BVI
Brno-Vídeňská
BZC
Blažovice
CER
Brno-Černovice
JIH
Brno-Jih
OIV
Odbočka Brno-Ivanovice
ONA
Odstavné nádraží A
ONB
Odstavné nádraží B
MAL
Brno-Maloměřice
MAP
Brno-Maloměřice, předj.skupina
MMA
Brno-Maloměřice směr Adamov
MMK
Brno-Maloměřice směr B.Kr.Pole
MMO
Brno-Maloměřice odjezd
MOD
Modřice
NVA
Nákladní vlečkový areál
RBV
Rychlé spojení Brno-Vídeňská
RMO
Rychlé spojení Modřice
SLA
Šlapanice
VLT
Vlečka Letiště Tuřany
ZID
Brno-Židenice
V traťových úsecích v oblasti je převážně simulován trojznakový automatický blok. Pouze v úsecích
- odb. Vídeňská (BVI) - Brno hl.n.
- odb. Vídeňská rychlé spojení (RBV) - Brno hl.n.
- Brno hl.n. - odb.Černovice
- odb.Černovice - Brno-Slatina
- odb.Černovice - Brno-Židenice
je simulováno automatické hradlo bez návěstního bodu. V úseku Brno hl.n. - odb.Ivanovice je simulováno automatické hradlo.
Upozornění:
V traťovém úseku Brno hl.n. - odb.Černovice je ve všech traťových kolejích pouze po jednom prostorovém oddílu. Indikace prostorových oddílů zobrazované u stanice Brno hl.n. v horní části schematu jsou zobrazeny
opakovaně
u odbočky Černovice v jeho dolní části.
Ke stanici Brno hl.n. přiléhají obvody odstavných nádraží A a B (ONA, ONB). Soupravy a lokomotivy mezi odstavným nádražím a obvodem stanice Brno hl.n. se předávají posunovou jízdou.
3. Koncepce provozu
Simulace zahrnuje v osobní dopravě provozní model s vlaky tzv. rychlých spojení po vysokorychlostních tratích (dále VRT), s vlaky dálkovými, regionálními i příměstskými, a to převážně s intervalovým jízdním řádem. Jednotlivé linky jsou vedeny takto:
Dálková doprava:
-
Ex 1
Praha - VRT - Brno - Ostrava (v simulaci vlaky 1200-1299)
-
Ex 3
Německo - Ústí n.L. - Praha - VRT - Brno - Rakousko /Slovensko (vl. 60-92, 260-292)
-
R 8
Brno - Ostrava - Bohumín (vl. 1311-1344)
-
R 9
Praha - H.Brod - Brno (vl. 960-977, 1960-1968)
-
Ex 11
Brno - VRT - Jihlava - Č.Budějovice (vl. 1450-1485)
-
R 12
Brno - Olomouc - Šumperk / Jeseník - Ostrava (v simulaci vlaky 2001-2040)
-
R 13
Brno - Břeclav - Otrokovice - Olomouc (vl. 1831-1848)
-
R 19
Praha - Pardubice - Č.Třebová - Brno (vl. 861-877)
-
R 31
Praha - VRT - Brno - Vyškov - Zlín (vl. 1161-1194)
-
Ex 35
Hradec Králové - Pardubice - Brno (vl. 1501-1539)
Regionální a příměstská doprava:
-
R 2
Brno - Blansko - Letovice - Březová n.S. (vl. 1861-1866)
-
R 4
Brno - Třebíč - Jihlava (vl. 1600-1622)
-
R 5
Brno - Břeclav - Hodonín (vl. 2060-2074)
-
R 6
Brno - Veselí n.M. - Bylnice / St.Město u U.Hradiště (vl. 2100-2117)
-
S 1
Brno - Chrlice - Křenovice h.n. (vl. série 40xx)
-
S 2
Březová n.S. - Blansko - Brno - Střelice - Zastávka u B. (vl. série 44xx, 47xx)
-
S 3
Žďár n.S. - Tišnov - Brno - Šakvice - Hustopeče u B., Tišnov - Brno - Hrušovany u B. - Židlochovice (vl. série 46xx, 49xx)
-
S 41
Brno - Střelice - M.Bránice - Ivančice / Miroslav (vl. série 144xx)
-
S 6
Brno - Slavkov u B. - Nesovice (vl. série 41xx)
-
S 7
Brno - Vyškov (vl. série 43xx)
Protože intervalový provoz příměstských vlaků je ve špičkách pracovních dnů velmi hustý, je vhodné seznámit se s dopravou v řízené oblasti nejprve simulováním dne nepracovního.
Nákladní doprava
je trasována převážně v noční době, zahrnuje jak vlaky tranzitní, tak několik manipulačních vlaků. U vlaků z/do obvodu NVA (nákladní vlečkový areál) je zpravidla nutné přestavení vlaku z vjezdové koleje na vhodnou kolej odjezdovou, a to s využitím funkcí VLAK>PD a PD>VLAK.