Oblast 04
Řízení centrální části uzlu Brno
1. Popis oblasti
2. Schema kolejiště v simulačním programu
3. Místní poměry
Ukázka obrazovky
Vývojové verze
1. Popis oblasti
Ovládané stanice jsou: Brno-Horní Heršpice, Brno hl.n., odbočka Brno-Židenice, Brno Maloměřice stavědlo 3, Brno dolní nádraží, Brno-Slatina, odbočka Černovice-Slatinská a odbočka Černovice-Táborská.
|
2. Schema kolejiště v simulačním programu
Obr.1 - Schema řízené oblasti
-- Soupravy z/do některých vstupních stanic mohou být také sunuty, aby nebylo nutno objíždět všechny úvraťové vlaky. Zde konkrétně jde o některé vlaky z/do odstavných nádraží A,B a S. Vzhledem ke značné složitosti provozu se doporučuje při vstupu vlaku pečlivě přečíst jeho doprovodné údaje.
Kromě obvyklých souborů s nákresným jízdním řádem se dodává také seznam vlaků pro stanici Brno hl.n. (seznam04H.txt), který obsahuje údaje v následujícím uspořádání:
-- Některé vstupní stanice (odstavná nádraží A,B,S a Brno-Maloměřice Jih a Sever, Brno Jih, DKV Horní Heršpice) sousedí s řízenou oblastí velmi těsně, takže vstupní traťový úsek je pouze jeden, často jen krátký. Proto se na těchto tratích neuplatňuje kontrola včasného postavení jízdní cesty.
-- Vzhledem k vedení tratí v brněnském uzlu je výpis údajů u vlaků doplněn také směrováním, tedy informací, zda má vlak jet přes Brno hl.n., případně přes Brno dol.n. Vlak trasovaný přes Brno hl.n. je mimoto zvýrazněn bílou barvou výpisu cílové stanice v tabulce "Info".
-- Ve skutečném provozu jsou v brněnském uzlu povoleny různé kombinace jízd po objízdných trasách, tyto možnosti však do simulace přejaty nebyly.
-- Stiskem klávesy
F12
lze vyvolat vykreslení tzv. variantních bodů. Je-li možno postavit od návěstidla cestu na cílovou kolej více směry, základní cesta vede zpravidla tak, že směřuje
co nejdříve do úrovně cílové koleje
a dále pak pokud možno přímo na cílovou kolej (obr.2). Řídké výjimky z tohoto pravidla jsou využívány jen tam, kde je k tomu závažný provozní důvod. Jinou než základní cestu je možno postavit vložením volby jednoho variantního bodu mezi volbu začátku a konce cesty (obr.3, variantní body zvýrazněny šipkami).
Obr.2 - Základní cesty
Obr.3 - Variantní cesty
-- Stanice Brno hl.n. je vybavena dvěma zásobníky povelů. Myšlená svislá dělicí linie mezi levým a pravým zhlavím vede přibližně symbolem staniční budovy.
-- Menu stanice Brno hl.n. je doplněno volbou
"SEZN"
, která vypíše seznam vlaků s dopravními údaji.